Premiéra muzikálu MATA HARI

recenzia

Literárny týždenník, autor Drahoslav Machala

Vždy, keď má vzniknúť niečo novátorské a svojím spôsobom aj prevratné, musia byť hviezdy na nebi a ľudia na zemi rozostavení tak, aby všetko do seba zapadalo, aby sa stroj času pohol správnym smerom. Už viac rokov sledujem skupinu umelcov ako Ľuboša Horňáka, Martina Kákoša a Sisu Sklovskú.  Tento raz siahli po téme európskej a svetovej, ktorá by umelcov a Divadlo Nová scéna, mohla katapultovať najskôr do strednej Európy a potom, nebojím sa povedať, aj za more.
Skladateľ p.Horňák zosobňuje muzikanta výnimočne poučeného o hudobných žánroch, jeho skladateľské preskakovanie z ruských do francúzskych motívov do nemecky strohej vojnovej hudby je čosi také geniálne, že to zasahuje všetky citové kalíšky ľudského vnútra. Martin Kákoš je divadelný aj muzikálový profesionál, človek, ktorý sa vie rozdať umeniu, vie mu slúžiť, ale vie ho aj geniálne konštruovať, stavať budovať do výšok, ktoré diváka povznášajú. Muzikál Mata Hari je postavený aj napísaný pre slovenskú divu Sisu Sklovskú. Na predstavení ma opakovanie ovládol pocit, že prinášajú na scénu na vlastných krehkých krídlach tony citu...Kostýmy Ľudmily Várossovej sú ako z rozprávky. Iné sa o nich nedá povedať. Na takéto „divadlo“ treba práve podobný typ invencie, lebo v kostýmoch sa krása ženských tiel zvýrazňuje a elegancia mužských povyšuje. Je sa veru na čo „dívať“...Čo povedať na záver? Na Novej scéne umelci porodili nádherné muzikálové komplexné dielo, ktoré diváka vťahuje do deja. Vyjadrujem veľké potešenie z toho, kam smeruje Nová scéna.