Iveta Weis Viskupová
V súčasnosti pôsobí v Divadle Nová scéna v Bratislave ako zbormajsterka a korepetítorka.
Ako hosťujúca zbormajsterka spolupracuje s Národným divadlom moravskosliezkym Jiřího Myrona v Ostrave.
Ako zbormajsterka, korepetítorka či dirigentka sa podieľala na naštudovaní muzikálov:
L. Horňák -J. Gombár -J. Urban: Kráľ Dávid, V. Patejld- Ľ. Feldek: Bambi, D. Landa – J. Gombár: Krysař, C. Floria – M. Jurika: Dreamer, M. Hayes – M. Muráňová: Stretnutie svetov, L. Horňák – J. Gombár: Matúš Čák Trenčiansky, A.L. Webber – T.S. Eliot- J. Strasser: Mačky /Cats, A.L. Webber – T.S. Eliot- M. Prostejovský: Kočky/cats, J. Ledecký – J. Johanson: IAGO, B. Andersson – B. Ulvaeus - C. Johnson – M. Sarvaš: Mamma Mia! C.Porter: /Déj se co děj/ Anything Goes, A.Boublil, J.M.Schönberg : Bedári, Jang Soyeong – Lee Haeje: Turandot , A.Laurents, L.Bernstein, S.Sodeheim:West Side Story, D.Hevier, G.Dušík, S.Sprušanský: Jánošík ako aj na operete F. Lehár, V. León, l. Stein, V. Zvara: Veselá vdova.
Pedagogičkou na Konzervatóriu bola v rokoch 1998 - 2018, kde vyučovala zborové dirigovanie a viedla súbory. Zároveň sa venuje prednáškovej činnosti a osvete. Organizuje umelecké tábory pre deti a teenegerov zamerané na spev a tanec. Kontinuálne sa ďalej vzdeláva vo svojom odbore. Je aktívna aj na pôde nonartificiálnej hudby a muzikálu. S medzinárodnou skupinou Continental Singers koncertovala vo viac ako 20 krajinách. S The Hope Gospel Singers and Band absolvovala turné v Južnej Kórei.
Je odchovankyňa bratislavského Konzervatória v odbore orchestrálne a zborové dirigovanie. Vo svojom odbore sa ďalej vzdelávala pod vedením docenta Sergeja Mironova a prof. Blanky Juhaňákovej ArtD. V roku 1995 úspešne absolvovala konkurz v USA na miesto dirigentky v spoločnosti Continental Singers International so sídlom vo Venture v USA. V rokoch 2003 a 2005 sa zúčastnila majstrovských kurzov Eric Ericson masterlass for young choral conductors v Holandskom Haarleme. Od roku 2004 je členkou European Academy for Culture and Arts (Holandsko) a viac ako dvadsať rokov sa ako dobrovoľníčka venuje výchove detí a mládeže v občianskom združení Continental Ministries Slovakia, ktorého je riaditeľkou.
V roku 2005 bola asistentkou hlavnej zbormajsterky Slovenského filharmonického zboru, s ktorým absolvovala prestížny festival Koorbienale v Haarleme, kde pod taktovkou A. Kontarskeho participovali na uvedení unikátneho diela A. Zimmermanna „ Requiem for a young poet“ . Od septembra 2006 do septembra 2013 bola hlavnou zbormajsterkou univerzitného speváckeho zboru TECHNIK, s ktorým pravidelne koncertovala u nás i v zahraničí, kde okrem svetového repertoáru s obľubou uvádzala premiéry renomovaných i začínajúcich slovenských autorov (P. Martinček, Ľ. Bernáth, M. Krajčí, Mi. Tóth, Ľ. Horňák). V rámci Bratislavských hudobných slávností (BHS)v roku 2011 uviedla so súborom Technik pod taktovkou Olivera Dohnániyho premiéru 3.symfónie „ Benátska“ Petra Martinčeka. V roku 2013 v rámci Bratislavských hudobných slávností (BHS) pod taktovkou Olivera Dohnániyho a ŠKO Žilina uviedla so speváckym zborom Consortium Bratislava oratórium Norberta Bodnára „ Devínske bralo“. So zborom Konzervatória sa na pôde SF a SRO podieľala na uvední diel slovenského autora J.L. Bellu.
S komorným súborom Konzervatória Bratislava Vocal Consort absolvovala vystúpenia v rámci festivalu Musica Nobelis (2012). Spolu s maďarským zoskupením Ad libitum premiérovo uviedla kantátu Ľ. Bernátha „Vzkriesenie Lazara „ pre rozprávača, sólistov, zbor a komorný orchester (2013). Na Festivale novej slovenskej hudby (2014) premiérovo uviedla skladby piatich významných slovenských autorov (R. Dubovský, Ľ. Bernáth, M. Krajčí, P. Groll a F. Dinuš). V rámci Dómskeho organového festivalu v Bratislave (2014) dirigovala „Omšu pre zbor a dva organy „L. Vierneho. Na prestížnom festivale Musica sacra v Nitre (2015) uviedla so súborom Bratislava vocal consort a maďarským súborom Ad libitum premiéru Ľ. Bernátha „Motetus sacrum“. Pri príležitosti 777. výročia založenia mesta Trnava dirigovala dielo trnavského rodáka Stanislava Šurina „Missa Trnaviensis“, ktoré bolo aj záverečným dielom XX. ročníka Trnavských organových dní. Vystúpili ako hosť na samostatnom koncerte v rámci 59.festivalu sborového umění Jihlava (2016), ďalej na Festivale sakrálnej hudby v Námestove(2016), koncertoch s Sinfonietta Dell ´L Arte (2016,2016,2017,2018) a ďalších významých festivaloch a samostatných koncertov. Ako zbormajsterka pravidelne spolupracuje v rámci filharmonických cyklov Hudba v chrámoch a Koncerty Junior.
V rámci operného štúdia Konzervatória naštudovala a dirigovala opery: B. Urbanec / P. Zvon/ J. Gyermek: Tanec nad plačom, J. Haydn: Svet na mesiaci, J. Offenbach: Orfeus v podsvetí, P. I. Čajkovskij: Iolanta, G. F. Handel: Xerxes. S Miešaným Zborom Konzervatória pravidelne spolupracovala na uvádzaní premiér slovenských autorov na pôde Slovenskej Filharmónie a v Slovenskom rozhlase. Je zakladateľka a umelecká vedúca komorného zboru Bratislava vocal consort. Je vyhľadávanou zbormajsterkou a intepretkou hudby 20. storočia.
Spolupracovala s viacerými slovenskými i zahraničnými dirigentmi ako M. Bembinow, E. Danel, O. Dohnányi, B.Ellingboe, T. Hanus, T. Heider, T. Hruša, K. Iljevsky, J. Jartim, A. Kontarski, M. Krajčí, C. Orbelian, M. Prášil, R. Štúr, P. Tužinský, J.Žídek. Sólistami ako Dmitrij Hvorostovskij, Helga Varga – Bach, Otokar Klein, Gustáv Beláček, Janka Bernáthová, Eva Garajová, Magdaléna Hajóssyová, Henrieta Lednárová, Jana Pastorková, Denisa Šlepkovská, Ayano Yano, István Kovácsházi, Peter Mikuláš, Tomáš Šelc, a i. Orchestrami ako Slovenský komorný orchester Bohdana Warchala, Solamente naturali, Štátny komorný orchester Žilina, Bratislavskí symfonici, Komorný orchester súboru Technik, Komorný orchester ZOE , Simfonietta dell´Arte, Trnavský komorný orchester , Pražšký filmový orchester a ďalší.