Tomáš Procházka

režisér/performer/autor

Absolvoval   divadelnú  réžiu a dramaturgiu na VŠMU v  ročníku   Ľubomíra   Vajdičku   a Jána Štrbáka. Už počas štúdia sa profiloval ako  tvorca so svojským a výrazným citom pre výtvarnú estetiku a fyzické divadlo. Tieto znalosti v ňom boli naplno ukotvené počas výmenného pobytu ERASMUS na prestížnej londýnskej Rose Bruford College.

V decembri 2015 mala úspešnú premiéru jeho autorská performancia KAFKA.DREAMING (nominácia DOSky 2016 v katégorii Objav sezóny), ktorú vytvoril v spolupráci s Petrom Tilajčíkom. Jeho premiérou na bratislavskej scéne bola autorská adaptácia Bergmanovej Persony v divadle Aréna s Petrou Vajdovou v hlavnej úlohe. V divadle Aréna jeho pôsobenie úspešne pokračovalo premiérou činohernej inscenácie operného libretta Pucciniho Toscy (máj 2018).  V SND debutoval v sezóne 2017/18 s autorskou performanciou ARTAUDIA.AUTOPSY. Medzi jeho najvýraznejšie počiny patrí  rozpracovaná dramaturgická trilógia Stratená generácia. Prvá časť- site-specific happening  podľa Čechovovej Čajky pod názvom ĽUDIA.LEVY.ORLY.JARABICE.  a druhá časť  OEDIPUS REX (Mommie Dearest)- autorská adaptácia mýtu o Oidipovi. 

V Prahe, kde sa momentálne najviac zdržiava, patrí k zakladajúcim členom queer zoskupenia House of Garbáge, kde vystupuje pod pseudonymom La Cuntessa. Ako La Cuntessa je zároveň rezidentným umelcom oceňovaného kabaretu PiNKBUS platform. Jeho debutom na českej divadelnej scéne bolav sezóne 2020/21 inscenácia Ibsenovej drámy Heda Gablerová, pre Horácke divadlo v Jihlave. V Prahe zaujal svojim dlhometrážnym sólom “Večer, chvíle pred tým, ako som spáchal samovraždu” za ktoré mu bola udelená širšia nominácia na Cenu Thálie a bol ocenený ako Talent roku v rámci festivalu Příští vlna/Next wave.

Za svoju skicu Requiem pre priateľa pre Mestské divadlo Žilina sa stal laureátom ceny nadácie Tatra Banky v kategórii divadlo - Mladý tvorca.